Waar vind ik meer informatie over mijn achterstand?
+
Meer informatie over uw achterstand is terug te vinden in de Mijn VvE-omgeving van de VvE-beheerder. Hier vindt u onder andere informatie over uw maandelijkse servicekosten, reeds gedane betalingen en het actuele bedrag van uw achterstand.
Heeft u vragen over het gebruik van deze omgeving? Neem dan contact op met uw VvE-beheerder.
Wat zijn de kosten voor de VvE?
+
De kosten voor buitengerechtelijke incasso worden volgens de wet verhaald op de debiteur. Hierdoor zijn er in de meeste gevallen geen kosten voor de VvE.
Er worden geen additionele of verborgen kosten aan de VvE doorberekend voor onze incassodienstverlening. Mochten er in een uitzonderlijk geval wel kosten verwacht worden, dan wordt dit altijd vooraf met het bestuur besproken.
Wat doet Valk Groep Incasso voor mijn VvE?
+
Valk Groep Incasso verzorgt het volledige buitengerechtelijke incassotraject voor uw VvE. We versturen herinneringen, aanmaningen en nemen indien nodig telefonisch contact op met de debiteur. Indien betaling uitblijft, zetten wij – in overleg met het bestuur – een passend incassotraject in werking.
Wat gebeurt er als de debiteur niet reageert?
+
Als er geen reactie komt op onze herinneringen en aanmaningen, wordt – in overleg met het VvE-bestuur – een vervolgtraject ingezet. Dit kan bestaan uit het inschakelen van een deurwaarder of, indien noodzakelijk, het starten van een gerechtelijke procedure.
Kan de debiteur een betalingsregeling treffen?
+
Ja, wij staan altijd open voor redelijke betalingsregelingen. In overleg met het bestuur van de VvE kan een regeling worden getroffen om de openstaande schuld gespreid te betalen. Wij zorgen dat deze afspraken zorgvuldig worden vastgelegd en opgevolgd.
Hoe blijf ik op de hoogte van mijn incassodossiers?
+
Besturen van VvE’s ontvangen periodiek een statusoverzicht van alle lopende incassodossiers. Ook kunnen zij tussentijds altijd contact met ons opnemen voor een update of overleg. Transparantie en samenwerking staan bij ons centraal.
Ik heb een klacht over het incassotraject, wat kan ik doen?
+
Wij hanteren een duidelijke klachtprocedure. Op de
klachtpagina leggen wij uit hoe deze procedure werkt. Iedere klacht wordt zorgvuldig behandeld en wij streven naar een passende oplossing binnen 14 dagen.
Wat betekent 'buitengerechtelijk incasso'?
+
Buitengerechtelijk houdt in: zonder de tussenkomst van een rechter. Voor de VvE’s verlenen wij alleen buitengerechtelijke werkzaamheden, ook wel ‘debiteurenbeheer’ genoemd.
Heeft onze inzet niet tot een betaling geleid van de eigenaar, dan rest ons vaak geen andere optie dan de vordering – eventueel na akkoord van het bestuur – uit handen te geven. Hiervoor werken wij samen met onze vaste partner
BoitenLuhrs Incasso Gerechtsdeurwaarders. .